Ett besök på vår klinik

När du kommer till oss ska du alltid känna att du och ditt djur är i goda händer. Hos oss möts du av en trivsam miljö och varje patient får gott om tid. Vi erbjuder sjukvård, friskvård och rehab.

Kristinehamns Smådjursklinik ligger strax utanför Kristinehamn centrum. Kliniken är välutrustad med operationssal, digitalröntgen, laboratorium, ultraljud, vårdavdelning för djur som behöver stanna kvar under dagen. Våra lokaler är också byggda för optimal vårdhygien, vilket minimerar risken för det växande problemet med resistenta bakterier.

Poliklinik

Polikliniken/mottagningen, är den första avdelning du kommer till med ditt djur. På polikliniken får du, om du vill, vara med när ditt djur undersöks eller behandlas. För oss är det lika viktigt att våra patienter får den tid och uppmärksamhet de behöver som att du som djurägare känner dig väl omhändertagen.

Läs mer om Polikliniken

Vi är en kontantfri klinik, hos oss på Solstadens Smådjursklinik gäller kort (utom American Express) eller Swish-betalning, och vi behandlar inga patienter mot faktura. Det finns även möjlighet att dela upp din betalning med hjälp av Agriakortet. Är ditt djur försäkrat kan vi hjälpa dig att göra en direktreglering. Om du betalar hela summan till oss får du ett sjukvårdskvitto som du ska skicka till försäkringsbolaget och ersättningen kommer sedan därifrån.

Om ditt djur är försäkrat hjälper vi dig att göra en direktreglering med ditt försäkringsbolag under kontorstid. Det innebär att du betalar din självrisk och eventuell djurägardel på överskjutande belopp direkt till kliniken. Resten faktureras ditt försäkringsbolag. För detta tar vi en avgift på 180 kronor.

Går djuret hem efter att försäkringsbolaget har stängt för direktreglering, kan vi räkna ut ett schablonmässigt belopp som betalas. Vi gör direktregleringen med försäkringsbolaget i efterhand och justerar det exakta beloppet med dig senare.

För att kunna hjälpa dig med detta krävs att du har med dig ett gällande försäkringsbrev vid inskrivningen. Det kan också finnas reservationer i din försäkring vilket innebär att de kanske inte ersätter precis den skadan som du söker för eller djuret kan vara max-ersatt. Det är därför viktigt att du kontaktar ditt försäkringsbolag innan vi utför stora ingrepp.

När du får en akuttid

Akuta patienter måste tas omhand med hänsyn till hur allvarliga symtomen är. Det klockslag som nämns vid telefonkontakten är därför inte alltid den tid ni kan förväntas komma in till veterinären. Patienter med sjukdomstecken eller skador som är livshotande har alltid första prioritet. Vid bokning av akuttider tillkommer även en avgift för ditt ärende då dessa prioriteras först.

Om ditt djur lider av någon sjukdom eller tidigare reagerat på någon medicin eller narkos är det viktigt att du talar om det för oss innan operationen.